Profil absolventa |
|
Název školy | Vyšší odborná škola informačních služeb, Pacovská 350/4 Praha 4 |
Název vzdělávacího programu | Informační management |
Kód oboru vzdělávání | 72-41-N |
Forma vzdělávání |
denní |
Vymezení výstupních znalostí a dovedností: Při realizaci profilu absolventa je nutno vytvářet a posilovat tyto základní postoje a návyky:
Studium si klade za cíl zprostředkovat studentům následující znalosti:
|
zaměření podniková informatika
-vývojové tendence podnikových informačních systémů
-znalost vývojových trendů v oblasti informačních technologií a možnosti aplikace v prostředí podniku
-znalost metod volby a implementace vhodných hardwarových a softwarových prostředků pro provoz informačních systémů
-zásady provozu podnikových informačních a komunikačních systémů a jejich provázanost s podnikovými procesy a s manažerskými a marketingovými aktivitami v podniku
-principy architektury a technologické infrastruktury informačních a komunikačních systémů
-metody a techniky pro podporu rozhodovacího procesu
-základní metody vytváření a využívání sekundárních dokumentů
-metody automatizovaného vyhledávání, zpracování a ukládání dat
-metody získávání informací z databázových a počítačových sítí
-správa lokálních počítačových sítí
-technologie informačních služeb včetně způsobů jejich propagace
-metody systémové analýzy a projektování informačních systémů
-techniky rešeršní činnosti
-algoritmizace řešené programové úlohy
-principy strukturování a zpracování elektronických dokumentů
-hlubší znalost zvoleného softwarového vybavení pro DTP
-znalost struktury a funkcí konkrétního podnikového informačního systému
Při aplikaci těchto znalostí je nezbytné formovat u studentů následující dovednosti:
-spravovat báze dat a zabezpečovat jejich provoz a využití
-poskytovat konzultační a referenční služby a budovat pro ně příslušný pomocný aparát
-organizačně zabezpečovat automatizované i klasické provozy pracovišť oboru
-schopnost rutinní práce s běžnými typy kancelářského software
-prezentovat své znalosti v písemné i ústní podobě
-samostatně stylizovat obsahovou charakteristiku jednotlivých druhů dokumentů v podobě anotací, referátů a jiných komprimovaných textů
-realizovat principy managementu a využívat znalostí obecné, vývojové a sociální psychologie ke komunikaci mezi pracovištěm a uživatelem služeb
-zvládnout komunikační dovednosti v praxi
-vhodně aplikovat statistické metody, interpretovat výsledek a volit optimální řešení problému
-uplatňovat etické zásady při využívání informací a dokumentů
-pracovat pro krátkém zaškolení se všemi druhy software užívanými na pracovištích oboru
-ovládat obsluhu hardware moderních informačních technologií
-vytvářet www dokumenty
-aplikovat formální logiku při analytických a vyhledávacích procesech
-v cizím jazyku pohotově a spontánně reagovat v běžných situacích denního života a plynně a správně hovořit na odborné téma
-ovládat efektivní metody a techniky získávání, vytváření, organizace, zpracování, uchovávání, vyhledávání, vyhodnocování, sdílení a zpřístupňování informací a znalostí
zaměření podniková informatika
-zpracovávat analýzu informací pro podporu rozhodovacího procesu, případně řídit jejich zpracování
-zpracovávat informace a dokumenty po stránce obsahové i formální
-koncepčně, technicky a organizačně pečovat o publikační aktivity pracoviště
-zvládat práci s vybraným podnikovým informačním systémem
-kvalifikovaně využívat hardware a software se schopností adaptace na nové verze programů a technologií
-zpracovat návrh informačního systému s projektovou dokumentací a řešením správy systému
-organizovat výběrové řízení na zpracování a implementaci informačních projektů ve veřejném sektoru
-používat služby sítě Internet
-pracovat s plnotextovými, hypertextovými, multimediálními bázemi dat a expertními systémy
-realizace jednorázových i opakujících se odborných publikačních, digitalizačních, dokumentačních a archivačních činností
-řešit analýzy informačních potřeb a specifikaci požadavků na informační systém, jeho část nebo informační služby
-provádět analýzu a optimalizaci podnikových (byznys) procesů
-provádět správu systémů a kolekcí elektronických dokumentů a záznamů
Kompetence a možnosti uplatnění absolventa |
|
Název školy | Vyšší odborná škola informačních služeb, Pacovská 350/4 Praha 4 |
Název vzdělávacího programu | Informační management |
Kód oboru vzdělávání | 72-41-N |
Forma vzdělávání | Denní |
Činnosti, pro které je absolvent připravován:zaměření podniková informatika
|
|
Možnosti uplatnění absolventa:zaměření podniková informatika Vzhledem k povaze činností, pro které je absolvent připravován, není uplatnění absolventů omezeno na konkrétní sektor ekonomiky ani na konkrétní typ organizace. Absolvent se uplatní na libovolné výkonné nebo střední manažerské pozici v podniku (organizaci), v níž hraje klíčovou roli práce s informacemi. Jedná se zejména o tyto okruhy práce s informacemi:
|
|
Povolání a typové pozice:zaměření podniková informatika
|